Volume 2, Number 3, 2017, P. 58–65
[ SOCIOLOGICAL SCIENCES ]
Article (file: pdf, size: 349 KB, downloads: 831)
Abstract:
The article is devoted to the major cities branding through the example of Irkutsk. It presents the data of sociological research. 400 people were interviewed using the semi-structured interview method to identify trends in the city image ingrained in Irkutsk citizens’ minds. In general, the findings showed that Irkutsk citizens are aware of the need to form ideas or concepts of the city and urban development. The idea or concept should provide the basis for creating the image of the city and the territory as a whole.
Keywords:
brand, branding, image, symbol
Authors:
Butakova Daria Andreevna, Candidate of Sociological Sciences, Associate Professor of Sociology and Social Work Department, Irkutsk National Research Technical University, Irkutsk, Russia
Sidorova Natalya Vasilyevna, Candidate of Sociological Sciences, Associate Professor of Sociology and Social Work Department, Irkutsk National Research Technical University, Irkutsk, Russia
For citation:
Butakova D.A., Sidorova N.V. The problem of modern Russian city branding: the case of Irkutsk // Social Competence. 2017, vol. 2, no.3, pp. 58–65. (In Russian)
References:
- Бутакова Д.А., Сидорова Н.В. Образ сибирского города в представлении его жителей (на примере социологического исследования в г. Иркутске) // Вестник Иркутского государственного технического университета. 2015. № 4(99). С. 221–225.
- Динни К. Брендинг территорий. Лучшие мировые практики: пер. с англ. / под ред. В. Сечной. Изд-во Манн, Иванов и Фербер, 2013. 336 с.
- Важенина И.С. О сущности бренда территории // Экономика региона. 2011, № 3. С. 18–23. С. 29–45.
- Малышкина Е.А. История бренда или история о бренде // Социально-экономические явления и процессы. 2014. №3(061). С. 71–75.
- Гравер А.А. Образ, имидж и бренд страны: понятия и направления исследования // Вестник Томского государственного университета. Философия. Социология. Политология. 2012. № 3(19).